Czas trwania - 8h dydaktycznych
Cena - 200zł/osobę
(cena obejmuje serwis kawowy, drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe w formie papierowej oraz imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu)
Osoby zainteresowane prosimy o zgłoszenia na adres - szkolenia@centrum-terapii.pl lub przez formularz kontaktowy
Cena - 200zł/osobę
(cena obejmuje serwis kawowy, drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe w formie papierowej oraz imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu)
PROGRAM SZKOLENIA :
- Podstawy teoretyczne
a) czym są zachowania trudne?
b) przyczyny zachowań trudnych
c) ocena funkcjonalna zachowań trudnych
d) elementy oceny behawioralnej - Specyfika zachowań trudnych u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
- Współczesna terapia behawioralna
a) założenia teoretyczne
b) cele terapii behawioralnej
c) stosowanie wzmocnień
d) stosowanie kar
e) gospodarka żetonowa i system punktowy
f) praktyka pozytywna
g) autokorekcja i hiperkorekcja
h) uczenie poprzez modelowanie i imitację
i) systematyczna uwaga i aprobata
j) utrwalanie wyuczonych zachowań
k) wprowadzanie kontraktu behawioralnego
l) koszt reakcji
m) procedura time-out
n) odbiór przywilejów - Model współpracy z rodziną nad zachowaniami trudnymi w oparciu o metodę Carole Sutton
a) obserwacja trudnego zachowania
b) co poprzedza i co następuje po trudnym zachowaniu
c) co robić, gdy pojawi się trudne zachowanie u dziecka
d) nagrody i kary
e) kłopoty ze snem
f) co wywołuje zachowania trudne
g) szersze zastosowanie metody
h) jak utrwalić pozytywne zmiany w zachowaniu dziecka - Zachowania trudne a rodzina – różne zależności
- Niezbędnik rodzica: co należy robić, gdy dziecko zachowuje się dobrze? Co robić, gdy dziecko zachowuje się źle?
- Niezbędnik specjalisty (rola zespołu terapeutycznego w pracy nad zachowaniami trudnymi, spotkania kliniczne, weryfikacja własnych błędów współpraca z rodziną, itp.)
- Warsztat
Osoby zainteresowane prosimy o zgłoszenia na adres - szkolenia@centrum-terapii.pl lub przez formularz kontaktowy