Z punktu widzenia profilaktyki należy dążyć do jak najwcześniejszego rozpoznawania przyczyn trudności w uczeniu się i ich eliminowania.
Najczęściej spotykane trudności w uczeniu się przy prawidłowym rozwoju intelektualnym to:
- dysgrafia
- dysleksja
- dysortografia
Proponujemy nowatorskie metody reedukacyjne dla dzieci i młodzieży prowadzone przez dyplomowanych terapeutów.
Prowadzimy zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, terapię pedagogiczną oraz treningi metodą Warnkego.
Reedukacja – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne jest podstawową formą pomocy dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania, a także dzieci z tak zwanej grupy ryzyka dysleksji w przypadkach gdy dziecko nie radzi sobie z ortografią, źle czyta, pomija litery, przekręca litery, jego pismo jest nieczytelne.
Proponujemy:
- zapobieganie lub pomoc w zaistniałych już niepowodzeniach w nauce
- zindywidualizowany program terapeutyczny, dostosowany do potrzeb dziecka
- różnorodne, ciekawe metody pracy
- naukę kształtnego pisania
- uczenie czujności ortograficznej
Reedukacja - terapia pedagogiczna – stwarza możliwości wszechstronnego rozwoju poprzez zbudowanie wiary we własne siły, eliminowanie lub ograniczenie niepowodzeń szkolnych oraz wyrównanie braków w wiadomościach i umiejętnościach.
Efektywność terapii zależy przede wszystkim od wczesnego wykrycia zaburzeń, systematyczności i długoterminowości pracy.
Trudnościom szkolnym często towarzyszą trudności wychowawcze, zaburzenia aktywności, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia relacji społecznych.
Terapię pedagogiczną prowadzimy w formie indywidualnej i grupowej (liczba uczestników w grupie od 2-5 uczniów), aby spowodować określone, pozytywne zmiany w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno-motywacyjnej oraz wiedzy i umiejętnościach ucznia.
Reedukacja – terapia metodą Warnkego
Metoda Warnkego jest pierwszą w Polsce metodą, która z założenia przeznaczona jest do pracy z osobami ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, czyli z dysleksją. Wyróżnia ją to, że skupia się na przyczynach trudności, a nie na objawach zarówno w procesie diagnozy, jak i terapii. Ćwicząc poszczególne funkcje na poziomie bazowym, uzyskuje się poprawę na poziomie umiejętności czytania i pisania. Zostało to potwierdzone licznymi badaniami weryfikującymi skuteczność metody. Wykorzystanie wysokiej klasy sprzętu medycznego oraz bogatej bazy pomocy diagnostyczno – terapeutycznych umożliwia osiągnięcie widocznych efektów w bardzo krótkim czasie.
Terapia metodą Warnkego składa się z dwóch etapów.
- I – w pierwszym etapie dążymy do redukcji nieprawidłowości w zakresie funkcji podstawowych. Ten etap przebiega dwutorowo – praca z terapeutą (raz w tygodniu) i indywidualne treningi w domu. Etap ten w zależności od problemów pacjenta i motywacji do pracy trwa od 2 do 4 miesięcy.
- II – do drugiego etapu Pacjent przechodzi w momencie osiągnięcia celów założonych w pierwszym etapie. W terapii dążymy do ich utrwalenia oraz udoskonalenia komunikacji międzypółkulowej. Praca na tym etapie przebiega wyłącznie na spotkaniach z terapeutą. W przypadku dzieci najczęściej trwa tyle miesięcy ile dziecko ma lat.